Mary och Anne

... kom in på Akademibokhandeln, Frölunda Torg, i slutet av juni. De hade bara hunnit bli runt tretton, fjorton år. Men där var de.

Lite senare dök de upp i olika åldrar. En dag var de nog inte mer än fem, sex år gamla, med blont, lockigt hår och yvigt humör.

Sedan, en dag, kom de in som pinnsmala tioåringar. Höll sig tätt ihop, och blängde på sin omvärld.

Jäääkligt skumt är det, att denna sommar varit en tvillingsommar. Särskilt för en person som jag, som gärna läser tecken.

Kommentarer

Becka sa…
Har du någonsin funderat på att låta Kaninhjärta bli filmatiserad? Läste i en artikel för någon månad sedan att filmbolagen börjar allt mer satsa på filmatiseringar av böcker. Och det nämndes att de vill satsa mer filmatiseringar av ungdomsböcker. "Jag saknar dig" har redan filmatiserats och "Cirkeln" ska filmatiseras. Har du någon gång tänkt på att skicka iväg ett mejl till ett filmbolag och fråga om de skulle vara intresserade av att göra en film av Kaninhjärta? :)
Christin sa…
Hej Becka!

Rolig fråga! Jag tar upp den i ett eget inlägg, då jag tycker det är en väldigt spännande sak att få sina böcker filmatiserade ...
Christin sa…
Jag frågar även mitt förlag, då det är de som sköter all sådan kontakt! SÅ ska det bli ett roligt inlägg av detta :)
Becka sa…
Va kul med ett inlägg :-D Hälsning Becka