Frågor till en författare

Jag vill ha er hjälp. Ska skriva en föresläsning, och behöver veta vad ni vill veta om mig. Vad undrar man när man läser mina böcker, eller ser mig? Det vore finfint om ni ville dela med er av era undringar. Då kan jag bygga föresläningen på dessa, tänker jag.

Skriv i kommentarerna, så samlar jag in om några dagar.

Jag kommer så klart också besvara frågorna i ett senare inlägg. Men inte förrän efter 11 oktober ...

Monterminglet hos Gilla Böcker under bokmässan. Med glas i högsta hugg. Skoj, var det.

Kommentarer

alekzandra sa…
Vad läser du för böcker? Vad läste du när du var ung? Hur kom du in på gotik? Vart börjar du i en ny bok? Kommer du fortsätta på samma tema?
Alma sa…
Kanske något om hur du får ihop historien: mindmap? Postitlappar på en vägg? Eller gör du som jag och bara skriver på där det känns kul och så sitter man till sist med en massa scener som inte hänger ihop och.... Nej just ja, det är ju vad som skiljer hobbyförfattaren från yrkesförfattaren, förmågan att få ihop en bok. Hur gjorde du?? Tack.
Anonym sa…
Det är alltid spännande att höra spök-snack. Kanske någon självupplevd spökhistoria? Var tar du insperation till din spöktema i dina böcker?