Vänner & systrar

Så dribblade jag mina funderingar och grubblerier med vänner & systrar, bestämde mig för något, kände ro över det. För att sedan göra precis tvärtom. Åtminstone när det gäller skrivet.
För skrivet är ett lustfyllt barn som gärna gör det där andra. Gärna väljer en annan väg. Gärna duckar när man griper efter det, och låter sig fångas först när det är nöjt och belåtet. Här står jag nu, med skrivet i ett fast grepp, och ett synops på 23 sidor. Skrivet är belåtet. Jag är trött. Synopset har ett viktigt tema. Ett tema jag känner oerhört starkt inför, ja, det gör mig rentav rasande.

Men innan jag börjar skriva på riktigt ska Rävsång vara klar. Det är ett måste, ett krav. Hör du det, Skrivet?

Kommentarer

Lotta sa…
Christin, vad innehåller ditt synopsis? Är det historien från början till slut? Vet du redan nu vad som kommer att hända - hur det kommer att gå?
Gabriella sa…
Gott så. Utan att känna dig. Det vi bär som så självklart måste få vara, oavsett vad vi eller övriga livet vill. Det vi kommit hit för att vara en del av och dela, bidra till, vara i. Gott så.
Christin sa…
Lotta - rolig fråga, älskar teknikaliteter! Tar upp den i ett eget inlägg.