Steglitsan

... av Donna Tartt, som passar in på punkt 31. Läs en bok med ett djur i titeln, har jag kämpat med i flera månader. Hennes första bok, Den hemliga historien, är ju som ni säkert förstått en av mina absolut finaste läsningar. Steglitsan är inte alls. Rentav bland det sämsta jag läst. Jag förstår inte! All. Jäkla. Text. Om. Ingenting! Alltså, själva kärnhistorien? Den behöver inte 700 sidor! Brer man ut en historia på så många sidor bara för floskla fram fantastiska beskrivninar, då tappar man nerven, och läsarens intresse! Jag förstår inte ... så jag erkänner, jag skummade sista tredjedelen av boken, bara för att få veta hur den slutar. Nu ska jag förpassa eländet till bokbörsen.se.

Tjohej!

 steglitsan

Kaosutmaningen är ursprungligen en tysk utmaning, som via How Hollow Heart and Full kom till Sverige för snart ett år sedan. Ett gäng bokbloggare skapade tillsammans en ny utmaning för år 2014, och döpte den till Kaosutmaning 2.0. Utmaningen går ut på att läsa 20 av 40 böcker enligt en förbestämd lista, som hittas här. Startdatum är 1 januari 2014 och utmaningen håller på till 31 december 2014. Böckerna du läser får endast förekomma en gång på listan.

Kommentarer