Steampunk-inspo

... dessutom på engelska! Jag läser aldrig på engelska! This is going to be so NICE!



Boneshaker av Cherie Priest. Hittade den i en lista på goodreads, tror jag. Lät spännande. Särskilt att recensenterna tyckte den var VÄLSKRIVEN, sådant är viktigt för mig, mycket viktigt.
Handling:
Cherie Priest's much-anticipated steampunk debut has finally arrived in the form of a paperback original. Its plot features the sort of calibrated suspense that readers of her Four and Twenty Blackbirds would expect. Boneshaker derives its title from the Bone-Shaking Drill Engine, a device designed to give Russian prospectors a leg up in the race for Klondike gold. Unfortunately, there was one hitch: On its trial run, the Boneshaker went haywire and, long story short, turned much of Seattle into a city of the dead. Now, 16 years later, a teenage boy decides to find out what is behind that mysterious wall. Can his mother save him in time? Zombie lit of the first order.


Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min trilogin för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där även tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit refuserad eller antagen.

Kommentarer