Yoga

Jag är helt inne i ett yoga-stim just nu. Googlade på morgonyoga och hittade den här pärlan:



Linnéa Jensen! Hon gör helt grymma träningsprogram som man mår riktigt bra i kroppen av. Rekommenderas! Särskilt hennes core-pass ...

Sedan letar jag efter den perfekta oljan till hårinpackning, också. Har prövat arganolja, jo, helt okej. Och ricinolja, men, verkar ju inte helt bra om man läser vad folk skriver på nätet? Nästa steg är faktiskt rapsolja. För mitt torra kvastskaft till hår. Får se hur den fungerar. Prövat den på mina torra händer och läppar, blev mjuk och skrivvänlig!

Det är väl vad som rör sig i skallen, nu. En del litteratur, också. Var representant för Författarcentrum Riks årsmöte i Göteborg i helgen. Var förbi tidningen Skrivas redaktion för en snabb kaffe och allmänt prat om möjlig medverkan. Har fått in ett par förfrågningar om lektörsläsning. Slutet på skrivkursen närmar sig, det vankas novellskriv och storrespons! Ska bli väldigt kul. Och Rävsångs omslag skissas fram, har fått se första versionen. Hade som vanligt en del åsikter. Får se hur det blir när det är färdigt. Men det är spännande! Så inväntar jag sista redigeringsresponsen, också.
Ja.
Yoga, hårolja och litteratur. De hör liksom helt och hållet ihop.

Trevlig valborg nu, hörni!

Kommentarer