Kursledare på Folkuniversitetet!

Under våren har jag varit kursledare på Folkuniversitetets Skriv roman och novell. Kursen börjar nå sitt slut, två omgångar kvar där deltagarna ska få jobba med sina noveller samt få genomgående respons av mig och gruppen. Men detta vet ni nog redan.

Vad ni däremot inte vet (?), är att jag blir fortsatt ledare för denna kurs även till hösten (!), samt ännu en; Författarskolan. Än så länge är detta väldans grönt, men tanken med Författarskolan, som jag förstått det, är att arbeta på ett större projekt och få respons från skrivgrupp och kursledare, som även är etablerad författare. Alltså moi. Rent detaljerat, hur det är upplagt, återkommer vi till.

Min sida ligger uppe! Där kan man in och kika.

Ja, det var mest det.
Och pratet med Lisa gick bra. Nu ska vi se om vi också fastnade på band ...

Kommentarer