Måndagar är inte mina dagar

TISDAGAR, däremot! Tisdagar är bra. Känner liksom möjligheterna spira inom mig. Synd bara, att solen skiner. Då vill den lilla svensken ut. Finns en stor stress i sol som skiner. Istället för att man får sitta inne och jobba med något rejält, som sitt livs bokprojekt, bör man gå ut och bara gå ut. Sola lite, eller läsa. Vilket så klart inte är fy skam men ändå. Tisdagar är jobbdagar, åtminstone i maj. Juni är en vårsommarmånad och då kan man låtsas att man har semester titt som tätt.

Nu ska jag sluta blaja.

Jag vill bara säga att jag mår fint idag.
Och att det kryllar i mig av skriv. Som jag inte får släppa ut. Inte riktigt än. Låta växa, låta växa, låta växa ...




Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min trilogin för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där även tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit refuserad eller antagen.

Kommentarer

enligt O sa…
Tisdagar är tvärt om mina värsta dagar. Måndagar går av bara farten, men tisdagar brukar vara sega och trötta.