Skrivet i mitt liv

... i en behändig lista:
  1. redigeringsomgång av Rävsång förväntad på fredag - nu går vi in i texten mer, mening för mening, ord för ord, ska bli så roligt!
  2. väntar på slutgiltigt omslag ...
  3. annons i SvB's höstkatalog = check!
  4. medverkan i podden Allt vi säger är sant av Lisa Bjärbo och Per Bengtsson (avsnittet är på gång, lägger upp här på bloggen när det är dags!)
  5. skrivkursen jag håller på Folkuniversitetet går mot sitt slut - ett tillfälle kvar, som enbart viks åt responsgiv! Idag har alla deltagarna deadline på sin novell ...

    Sist var det så gott väder att vi satte oss intill Fiskekörkan. Sedan gick solen i moln och det började blåsa enligt typiskt Sverigesommar-manér - då gick vi tillbaka in. Här skriver de på sina noveller. Mina flitiga små bin!
    ... och såhär såg jag ut.
  6. 16 juni håller jag skrivkurs för youngsters! Närmare bestämt en grupp tonåringar på Kungsbackas bibbla, känns så roligt och viktigt!
  7. en person från Min stora dag har kontaktat mig angående att hjälpa en flicka skriva om det hon varit med om - nog det viktigaste uppdraget jag fått hittills.  
  8. ... och till hösten fortsätter jag som lärare för Skriv roman och novell, samt ännu en kurs; Författarskolan! Ser jag fram emot.
Och sedan, sedan? När allt det här är så gott som klart? Då börjar jag skriva på mitt nya projekt. Efter semestern, förmodligen, och under lång tid, varför det efter Rävsång kommer dröja innan ni ser en ny bok av mig. Men den som väntar på något gott får alltid vänta så länge.

Kram på er.

Kommentarer

Denise sa…
Kul med podradion! Jag gillar Bjärbo skarpt :)
Christin sa…
Ja, Bjärbo är världens raraste! :) och jag kände att jag verkligen fick sagt det jag ville ha sagt. Blev en bra intervju. Så ska bli spännande att se hur de klippt ihop den, och hur jag låter. I vart fall undrar narcisisten i mig ...
Unknown sa…
Men åh jag vill också gå på kurs för dig! Tror du att jag kan komma undan med att låtsas vara 19???
Christin sa…
Haha! :) försöka duger! Jag kommer dock ligga på en ganska låg och skolig nivå, där det mesta kommer gå ut på att skriva/leka.
Däremot håller jag ju i kurser på FU i Götet till hösten. Dock är dessa inte gratis ... men du skriver väl på något redan? Författarskolan skulle ju vara alldeles perfekt för dig!