1170

... ord skrivna idag, vilket låter som ganska mycket, men som faktiskt är lite för att vara jag. Och för det andra brukar jag inte räkna ord, det är NaNo som får mig till det! Men sett till antal sidor, ganska tunt, och det är så klart också intressant att få veta vad jag snittar på.

Något som är bra med dessa böcker, utöver det roliga i att skriva dem, är att de också, delvis, ska illustreras. Om skrivsuget dalar kan jag slå på en god P3-dokumentär, ta fram tuschpennorna och köra! Det är faktiskt fantastiskt mysigt.

Okej.
Nu går vi och lägger oss.

Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min "duologi" för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där även tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit refuserad eller antagen.

Kommentarer