Skrivet i siffror

Manuset är totalt på 93 920 ord.
Av dem är enbart 22 046 skrivna under november och NaNoWriMo
Jag har 12 dagar på mig att dubbla dessa ord, men ärligt: det kan bli så att jag inte tar hem det i år. 

Viktigast, dock, är att jag skriver bra, kondenserat och fokuserat, än att jag skriver massor av vattnigt skräp jag måste redigera om och om igen, med tre intresserade förlag redo att läsa, och allt vad det är ... 
Dessutom ska jag illustrera. 
Men jag är på gång, det är jag. 93 920 ord på 3 månader, 7 826 ord per vecka. 1 565 ord per dag (jag tar skrivvila under helgerna). Det är helt okej. Även om det gärna får vara mer. Saken är den att manuset inte låter sig hetsas fram, att texten är finlir (massa övervägningar och ordfunderingar, då huvudkaraktären berättar i jagform och uttrycker sig lite ålderdomligt trots att hon är 16 år), att jag måste pressa fram den, djupandas fram den. Så. Bara manuset blir skitbra, bara det blir antaget, får det ta resten av året. 

 

Konfliktupptrappning, nära vändpunkt två. 
Och jag ser så fram emot att få skriva Konfliktförlösning!
För att inte tala om detta manus mörka tvillingsyster, där jag stoppat en del stora scener som liksom konkurrerade för mycket med pågående storyline att de fick maka sig. Men det är en annan historia. Eller ja, samma historia, fast resten av den.

Hur som helst.

Var och såg Mockingjay part I ikväll, vilken var asbra, och jag har fått massor av energi! Nu ska jag sova, med förhoppningen att morgondagen blir svinbra skrivdag.

God natt!

Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min duett för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit antagen eller refuserad.

Kommentarer