Bloggplaner

En övergiven plats, inspiration till Ava & Vita Tigern.
Då var min lilla bloggledighet över! Jag passade på över storhelgerna (som för övrigt var fantastiska! Ledighet är fasligt härligt, eller som Tomas Sjödin säger: "Det händer när du vilar"), samtidigt som jag ruvade lite på skrivet, liksom samlade på mig ord. För det vet nog de flesta av er, vare sig ni skriver eller inte, att vi tycks ha ett visst mått ord per dag innan bössan är tom. Då blir det fasligt svårt att, samtidigt som man korrläser sitt bokmanus, blogga samtidigt.
Hur som helst.
Manuset är inlämnat nu (jag har en märklig känsla i bröstet, som ett slags abstinens! när jag inte längre arbetar på någonting med sådan intensitet), och min tanke är att blogga minst en gång per dag till dess att jag far till Mexiko med familjen (14 februari, då blir det bloggledighet igen ...), bland annat om detta:
  • korrläsning av manus
  • redigering av manus
  • att illustrera sin egen bok
  • antagningsprocessen
På torsdags släpps ett nytt poddcastavsnitt av Fantastisk Podd där jag är med, länk kommer dyka upp här samt i mina övriga kanaler. Och jag tror det kommer att komma besked från särskilt ett av förlagen (som är fasligt på hugget) innan 2 mars, men om detta säger jag inte ett knyst. 

Nu vankas spenatsoppa, en illuster eftermiddag och senare ikväll ett yoga-pass! Just precis nu är livet helt makalöst bra, mycket tack vare stipendiet jag fick av Sveriges Författarfond förra sommaren. De ska ha ett stort tack, samtidigt som jag önskar flera andra som skriver samma tur. Det är drömskt att få loss riktig skrivtid. Missa därför inte att söka, nästa period är 1 februari till 1 mars!

Kommentarer

Anna sa…
Roligt att du är tillbaka. Ser mycket fram emot att läsa dina kommande inlägg.
Christin sa…
Men tack! :) dina ord värmer!
Amanda sa…
Vad roligt! Äntligen! Varit väldigt tomt att logga in på datorn utan nya inlägg här... :)