Deadline

Tidig morgon i Göteborgs hamn.
Bild: Kent Hallberg, inlånat från Göteborgs-Posten

Kära vänner,
idag flög manuset ur min famn och in i tre andra.
Tre förlag, alltså, av varierande storlek, med varierande image och pondus, och jag vill pröva mein meisterwerk hos just dessa på grund av deras vitt skilda verksamheter och sätt att arbeta. Så får vi se om någon av dem nappar, vem av dem som nappar och vad de i så fall erbjuder. Deadline är satt till 2 mars (innan dess kan jag få ett ja eller ett nej, efter dess fattar jag beslut om det finns ett att fatta) för att göra det hela hanterbart, varför det blir till att vänta från och med idag. Min väntan blir dock sällsamt trevlig: halva tiden kommer spenderas i Mexiko, den andra ska illustreras bort, samtidigt som jag, efter tips från Jakob Wegelius, lyssnar på ljudböcker för första gången i mitt liv.
Hur som helst.
Jag känner mig som en lyckligt urkramad trasa, helt och hållet slut i bollen. Ska rulla ut yogamattan nu och köra en runda, sedan ta mig ett gott bad. Sedan äta någonting riktigt snaskigt, sedan se någonting fasligt schysst på tv.

Med detta sagt: bloggen re-opened. Välkomna tillbaka!

Retropunk är ett slags hopplock av den ur scifi förgrenade genren steampunk, och retrostilen från 40- och 50-talen. Jag började skriva på min duett för unga vuxna den 21 augusti 2014. Vill ni läsa ikapp er kan ni klicka här, då dyker alla retropunk-inlägg upp. Ni kan också kika på videoserien "Boken blir till" under SKRIVFABRIK/Mitt skriv, där tredje och avslutande delen hamnar när jag antingen blivit antagen eller refuserad.

Kommentarer