En glimt från den gångna sommaren

... som helt gått mig förbi (Diana, din luring!): jag och författaren Anna Andersson på Bokhandeln Laholms innergård, där hon hade sitt boksläpp, och jag och Kristoffer råkade ha vägarna förbi.

Det var varmt, minns jag, och det fanns fruktkolor på ett bord i skuggan, och vi började småprata, jag och Anna. Så kommer Diana, en av bokhandelns ägare (vilken jag känner ganska gott efter att ha jobbat jul här, och besökt boklådan flertalet gånger då vår stuga ligger i närheten), ut och säger att jag inte ska vara blygsam, att jag ska presentera mig. Och då gjorde jag det. 

Sedan pratade vi om våra olika böcker, kommande bokmässa och vad vi gillade för litteratur, det blev ett fint möte, jag kände mig uppfylld efteråt. Det rentav syns att jag blivit mer trygg i min roll, ungefär som jag vant mig vid att kalla Kristoffer "min man", vilket han ju faktiskt är.
Konstigt, detta med titlar, oftast duckar jag när tillfällen som dessa ges, och det är synd. Kanske ska det bli ett slags löfte inför 2015: att presentera mig?

Hej, jag heter Christin Ljungqvist, och jag är författare. 

Kommentarer