Back to white


Okej, govänner; det är dags. Inget mer rymdslarv, inget mer Susanne Sundfør; förlaget hörde av sig med en a4 funderingar och frågor i tisdags, vi kom i diskussion om böckernas kärna, språk, målgrupp med mera och nu står omarbetningen av Vita Tigern för dörren. Istället för vitplastiga, äggformade rymdfärjor ska jag ner i skit och jord bland rostande bilvrak och svävande tvåppers, kollektivtrafikerande luftskepp och bubbelformade växthus, stadsstängsel och luftfartssabotörer - nu jävlar ska dessa manus bli böcker, nu jävlar kör vi!

Det är en hel massa text som ska processas. Vill ni veta hur jag arbetar? Det finns ingen direkt finess men absolut ett tillvägagångssätt, kolla in här.
Fler inlägg kommer under etiketten Att, som Att få ett manus antaget och Att göra ett manus till bok, bara så att ni vet. 
Nu loggar jag av igen, och ber samtidigt om ursäkt för min tråkiga tystnad, men så bara måste det bli nu och framöver! Annars slösar jag ord.
Instagram brukar ändå röra på sig, om ni vill titta in hos mig ibland. 

Tjohäpp!

Kommentarer