De stora tankarnas tid


Jag är outmanat proffs på att bunta ihop stora beslut till en och samma tidsperiod. Från början av semestern har det varit nonstop kluring på saker som var vi ska bo, hur vi ska bo, vad jag ska dagjobba med, när vi ska föröka oss, vad vi gör med sommarhuset i Mellbystrand, om jag orkar med Vita Tigern ännu en runda (det gör jag tydligen) och så vidare. De stora tankarnas tid - jag har fastnat i den. 

Och bloggen är ett slags restprodukt av nåt annat, inte det primära. Just precis nu är fullt fokus på en major omarbetning from warmest place in hell av Vita Tigern och jag har inga ord över efter varje dags session. Därför är här tyst. Men när jag är klar? Då jävlar. 
Så håll kvar i mig, okej? Och kolla på min insta under tiden. Jag tror böckerna jag skriver på nu kommer vara nåt alldeles särskilt. Jag menar, retropunk? Bara ordet

Inspo: Simon Stålenhag, the man

Kommentarer

Skriviver sa…
Haha, såklart vi håller kvar i dig! Jag är helt ÖVERTYGAD om att retropunken kommer bli lysande, strålande och slå världen med häpnad. För just exakt: bara ORDET. Det finns helt ärligt talat ingenting som jag ser fram emot så mycket som att få läsa det projektet. Så don´t you worry. Jag håller i hårt.

Låter som att det verkligen är de stora beslutens tid för dig/er. Och ärligt talat, är det inte alltid så där? Det går långa perioder när det inte händer någonting alls och det känns som att man skulle kunna svimma av uttråkning (till och med GÄRNA svimma, för då skulle det ju äntligen hända något), och sedan plötsligt, så händer allting samtidigt. Jag önskar dig hur som helst lycka till med alla besluten, och mitt enda tips är: Kom ihåg att man inte kan planera allting och att vad du än beslutar kan du ändå inte veta hur det kommer bli. Så slappna av lite mitt i ångesten, om det går. I bästa fall gör det saker lite lättare.
Christin sa…
Så fin du är - tack! Jag ska försöka slappna av. Det är faktiskt ett litet problem; jag går igång på grejer så snart det måste fixas och bestämmas. Istället för att fundera och överväga. Jag bara kör på! För jag vill liksom igenom och sen är det färdigt och så kan jag fortsätta med mitt skrivande ... :D