Ett par dagars smällvärme


Detta var sommaren vi fick; ett par dagars smällvärme innan blåsten, regnet och molnen kom. Jag känner mig snuvad, som mest hade tänkt lata mig i solen och läsa massor av böcker och inte flaxa iväg på utflykt efter utflykt till loppisar, auktioner och vackert belägna fik i kampen mot det menlösa regnet, men lyckades i vart fall undvika en psykos. Jag och maken får väl unna oss lite spa-vistelser i höst, och kanske en weekend till Budapest för att få igen lite ro i själen ... Göteborg är så öde att till och med jag saknar människorna.

För denna höst? Innehåller stora saker, JÄTTESTORA, där redigeringen av Vita Tigern, som fyller 1 år den 21 augusti (vilket är det längsta jag arbetat med en bok någonsin!), är en av dem. Vi har planer för vårt sommarhus, som vi successivt tar över nu efter makens farföräldrar, och vi har funderingar kring vårt nuvarande boende (som ni nog vet, även om husdrömmarna fått stryka på foten för etagelägenhetsdrömmar), och så en del privata val. Livet är aldrig stilla, men såhär allvarligt har det nog heller inte varit tidigare, där varje stor sak får marken att skälva. Jag har väl blivit vuxen. 

Detta ska hända;
  • förlaget jag valde innan semestern blir tillbaka i morgon, vi hörs under veckan för första redigeringsrundan och en massa detaljer
  • jag är väldigt sugen på att dra igång ett av alla skrivprojekt jag putsat på i min idébok under semestern, men kanske borde vänta?
  • vi ska vara flytthjälp för Lotten och hennes familj, de flyttar från Göteborg till ett radhus strax utanför
  • jag ska söka arbete som kommunikatör/informatör/administratör under hösten (om ni har tips får ni gärna hojta till på info@christinljungqvist.se)
  • svärfar gifter om sig i september, det blir ute på en av öarna i Göteborgs skärgård och detta ser vi verkligen fram emot!
  • vi byter förmodligen vår lägenhet mot en större, i två våningar, med balkong

Jag är alltså tillbaka, officiellt i morgon men vad sjutton, hur har er sommar varit?

Kommentarer

Skriviver sa…
Jo, min sommar har ju varit regnig, den också :) Med vissa inslag av skrivande och redigerande, plus den mer och mer klaustrofobiska föräldraledigheten. Men eftersom jag kommit in på Litteraturvetenskap med kreativt skrivande (på Södertörn i Stockholm, start i september), och eftersom vi planerar en eventuell solsemester i september, så känner jag mig ändå nästan sprittande av lycka. Allt kommer ordna sig. Det kommer bli roligt!
Christin sa…
Klaustrofobiska föräldraledigheten ... aj aj, jag har inte fått barn än och kan redan känna så om jag går hemma för mycket. Du menar att det kan bli värre?!
Hurra för antagningen till Littvetenskap!! Stort grattis, ascool ju! :) och det låter fint med en solsemester i september. Den tanken har fastnat hon mig också; att ta en sistaminute nånstans...