Jag + Stadsbibblan = sant


Jag brukar sitta hemma och skriva, då jag störs extremt lätt av ljud. Men så skulle Pelle plugga, och vi snackade ihop oss om att sitta någonstans i stan tillsammans, och det blev Göteborgs Stadsbibliotek idag klockan 10. Och vilken dag! Bästa skrivdagen ever! Alltså, ungefär samma mängd text som under en hemmaarbetsdag men med ett underbart pirr i kroppen, och efteråt god energi (inte helt dränerad); this is the shit! Såhär ska jag göra! I morgon igen!

Annars händer det här; igår blev jag uppringd av en potentiell arbetsplats, en vuxenarbetsplats. Verkar mycket spännande, intressant och lovande, vi ska höras igen på fredag. Och i helgen plockade jag och maken svamp. Japp, sopparna har kommit. Åtminstone enligt GP. Vilket fick oss att åka ut. Men vi hittade bara två, resten blygsamma kantareller. 


Tystnaden i skogen, lugnet; det var underbart. Det gjorde susen. Jag smög runt bland tallarna och såg mest ut såhär:

Kommentarer