Bloggjubileum: 1001 inlägg!

Jag har passerat ett förnämligt antal inlägg! Och för att fira STORSTILAT lottar jag ut hela tio (10) tjusiga Fågelbarn i pocketutgåva!

För att delta i utlottningen ska ni göra såhär:
#1 skriv ett blogginlägg om boklottningen och länka hit
#2 lämna namn, MAIL och länk till blogginlägget i kommentarerna nedan

Har du ingen blogg går det bra att skriva namn och mail, bara. But länking is loving.

Vinnarna dras om tio (10) dagar! Lycka till!


Fågelbarn (2013)
DET VAR NATT, och Hanna stirrade tillbaka upp i Jens mörka ansikte, rakt upp i skuggögonen som svävade ovanför henne, och hon vägrade vara rädd längre, men var det ändå. Hjärtat slog så hårt och snabbt att hon trodde det skulle stanna, och hans andetag kändes som fjäderlätta strykningar över hennes kinder, han kändes, och hon förstod inte hur. Han hade ju inte längre någon kropp, inga lungor att andas med, hur kunde han andas?

Från början hade Hanna två bröder, Samuel och Jens. Det skiljde bara ett år mellan dem, men medan Samuel var känslig och försiktig, var Jens hans raka motsats. Nu är de borta, båda två. Och allt är Jens fel. Och kanske Hannas också, hon visste ju vad som skulle hända, kanske kunde hon ha stoppat det. Är det därför Jens har kommit tillbaka, för att hämnas?


I min andra roman för unga vuxna får Hanna, en av bikaraktärerna från debuten Kaninhjärta, huvudrollen i ett suggestivt thrillerdrama. Trots barndomens tragedi och det oförklarliga som händer henne, tar hon sig ur familjens kvävande famn. Ut i livet. 






"Fågelbarn är en rejält otäck roman, men den återkommande gåshuden har inte primärt att göra med obehagliga scener utan att den är så skickligt skriven. Stämningen är tät, språket rytmiskt och böljande, uppbyggnaden genomtänkt och exakt."
– Svenska Dagbladet

"drömsk och glasklar"
– Dagens Nyheter

"ett levande och mycket välformulerat språk"
– Borås Tidning

"ett litterärt slukhål man gärna rasar ner i"
–Göteborgs-Posten

"vackert och eget språk"
– Kristianstadsbladet 

Kommentarer

Skriviver sa…
Såklart jag vill vara med och vinna Fågelbarn! Här är länken till mitt inlägg:

http://www.skriviver.se/?p=726


/Linda

(linda.hedlund@spray.se)
Christin sa…
Coolio! Då är du med! Och skyndar sig inte folk kan du vinna två ex ... ;)
Hej Christin!

Jag vill gärna vara med i din utlottning. Här är länken till mitt inlägg:

https://lugndetordnarsig.wordpress.com/2015/09/07/christin-ljungqvist-lottar-ut-sin-bok-fagelbarn/

I och med detta har jag ju indirekt presenterat mig som en av dem som lite i smyg läser din blogg. I vanliga fall brukar jag inte smygläsa bloggar, utan åtminstone någon gång ibland göra mig synlig och kommentera. Jag har många gånger tänkt göra det här hos dig också, men aldrig riktigt vågat, eftersom jag tycker du skriver så bra och tänker så många kloka saker. (Fånigt, jag vet. Bara desto större anledning att kommentera och ge sig till känna, för jag tror ingen någonsin blir så stor att hen inte behöver positiv feedback ibland.)

Men bättre sent än aldrig kanske? Alltså: tack för dina böcker, och tack för att du delar med dig av din skrivprocess här på bloggen. Du är en av mina förebilder i båda sorternas skrivande.

Allt gott!
/Liv

lugndetordnarsig.gmail.com
Christin sa…
Liv - du är med! Och sååå roligt att du äntligen kommenterar! Jag hoppas fler gör det! Herregud, man blir aldrig för "stor" för att inte behöva pepp och ryggdunkar. Det kanske bara verkar så. Ungefär som min svärfar, som tjänar en hel del på sitt jobb - ingen frågar honom nånsin om det. Som att det som man blir imponerad av är för "fint" för att fråga om och prata om.
Nej, kommentera jättegärna, prata med mig! Annars blir det så ensamt här i bloggosfären ... ;)
Och tusen tack för dina ord. Jag blir så, så glad. Tack.
Nu när jag väl börjat lovar jag att fortsätta. På återseende alltså! :-)

/Liv
Anna sa…
Ååh vad spännande! Jag har tyvärr ingen blogg att länka ifrån men chansar iallafall och skriver mitt namn och min mail här.

Passar även på att berätta en sak (kanske kan man kalla det för en personlig anekdot?) om Kaninhjärta, nu när jag ändå tagit modet till att lämna en kommentar. Titeln, som jag för övrigt tycker är helt fantastisk rent allmänt, har fått en väldigt speciell betydelse för mig. För varje gång som jag läser den (och när det ordet nämns i själva berättelsen) så kommer jag att tänka på min kanin som gick bort för snart ett år sen och påminns om mysstunder som jag haft med honom, b.la. såsom när jag höll i honom eller vi gosade på golvet och jag kunde känna hans hjärtslag mot handen. (Jag hoppas det här inte "låter" så helmysko som jag tycker det gör nu när jag skriver detta.) På grund av det så kändes det nästan som om vi läste boken ihop - han fanns liksom med, och stöttade särskilt mycket så fort jag tyckte det blev lite läskigt ;)

Hur som helst. Jag har varit in då och då på din blogg förut och blivit inspirerad men också tacksam för alla tips du delar med dig av, så tack för det! Och tack för dom trevliga stunderna som Kaninhjärta gav :)

/Anna

(anna.wennerberg@live.se)
Christin sa…
Klart du ska vara med, Anna! Och fint att du berättar. Den lille skutten ... vi får hoppas han snaskar maskrosblad i kaninhimlen och har det gott.

Fint att höra att mina tips och tankar hjälper nån! Då känner jag mig peppad att fortsätta! :) och tusen tack för dina ord om Kaninhjärta.
Michaela sa…
Grattis! Coolt med 1001 inlägg! Och jag vill SÅ KLART vara med i utlottningen. Du hittar mitt inlägg här: http://michaela.fi/2015/09/10/christin-ljungqvists-bokutlottning/

Mejladressen är michaela.vonkugelgen@gmail.com
Grattis till många inlägg! Visst vill jag vinna!
Inlägg: https://pepparkaksbokhyllan.wordpress.com/2015/09/11/christin-ljungqvist-lottar-ut-en-bok/

sarapepparkaka@gmail.com
Christin sa…
Michaela, Sara - ni är med! :) och skyndar sig inte folk är ni allihop givna vinnare. Så vi kan ju ropa hurra redan nu. Om det inte kommer en busslast ...
Åsa sa…
Men Grattis! Klart jag vill vara med i utlottningen. Inlägget finns här: http://ibokhyllan.blogspot.se/2015/09/skynda-var-med-pa-utlottning-av.html

...och e-postadress är: carlsson.eka@gmail.com
Christin sa…
Kul, Åsa! Då är du också med! :) och tack för länkkärleken!
Linn sa…
Hej, jag är gärna med och grattis!:) Jag har skrivit om utlottningen här: http://ett-liv-med-canon.bloggplatsen.se/2015/09/11/11177612-utlottning/

Min mail: linn04@live.com
Christin sa…
Linn - du är med! Tack för länkkärleken! På måndag lottas det och firas! :)
Elvira sa…
Åh vill gärna vara med! Har skrivit om tävlingen här: http://mylifestylebyelvira.blogspot.com/2015/09/det-ena-och-det-andra.html och min mailadress är elviraslillabloggomvarlden@gmail.com
Jag är med! :-)

Här är mitt inlägg om tävlingen: http://charlottetherese.blogspot.se/2015/09/fagelbarn.html

Mail: therese.charlotte@gmail.com
Carola L sa…
Jag är med och delar på FB i stället för i bloggen (många fler läsare där) https://www.facebook.com/mammamuh/posts/10153147319208543

tavlingar(at)officefixarna.com