Bomber och granater



Näpp. Nu checkar jag ut. Hela veckan har jag pimplat kaffe, svurit åt fasadgubbarna och snurrat runt en punkt i omarbetningen som både var väntad och oväntad, med tanke på att jag redan skrivit historien två gånger redan. Men det spelar tydligen ingen roll. Ungefär en tredjedel in i varje bok jag skriver brukar storyn vilja ta ny, högre fart. Saker brukar vilja ändra på sig, flytta omkring, strykas, sträckas till, och jag trodde jag hade gjort det här. Att det bara var att skriva på.
Icke.
Så istället för att vara effektiv och komma nån vart har jag mest lagt saker tillrätta. Och varje gång jag ens försökt att faktiskt skriva har jag fastnat i meningar, druckit mer kaffe och sovit dåligt. Jag ska väl inte skylla ifrån mig. Men nästan varje dag har det varit nåt också. I måndags författardrink, i onsdags svensexa (som jag hjälpte till att fixa), i går dag på stan med mamma. I dag ska jag, utöver att skriva, fixa frimärken, bokföra, städa, packa väskan inför bröllopet i morgon, slå in presenter och måla naglarna. Och nästa vecka är det bokmässa. Och jobb på Akademibokhandeln. Det är trångt i mitt huvud.
I alla fall.
När ALLT jag ska göra är gjort kan jag nog skriva vidare. Innan dess kan vi prata lite roliga saker istället:
  1. jag har på eget bevåg tagit kontakt med en HELT GALET BRA illustratör som är intresserad av att göra omslag till Vita Tigern - om förlaget är med på noterna, om vi kommer överens om en budget, om, om, om ... men ändå!! Bara att han är intresserad och öppen för förslag (och att vi ska hälsa lite på varandra på bokmässan) känns som glitter i bröstet! För OM han gör omslaget kommer mina böcker poppa ännu högre, ännu större, ännu MER!!!!!!! Det är jag helt övertygad om.
  2. det blir drink med agenten på torsdag i lobbybaren för lite catch up and I'm so excited!
  3. ... och samma kväll ska jag käka förlagsmiddag med Gilla Böcker/Lilla Piratförlaget, som just gått ihop. Det blir dubbelt så stor samling redaktörer, förläggare och författare - dubbelt så kul!!!
  4. och på lördag rör jag mig på mässgolvet, då jag bland annat ska träffa resten av agenturen, tjingsa förbi Gillas/Lilla Pirats gemensamma monter och hälsa på lite folk
Nästa vecka kommer rocka! Och efteråt kommer hela litteratur-Sverige, inklusive jag, vara bakis.
Men innan dess:
  1. bröllop ute på en ö
  2. laga lasagne
  3. jobba på Akademibokhandeln

Kommentarer