En snurrig vecka

Det är så roligt att ni börjat snacka lite med mig! Jag uppskattar jättemycket! Snacka mer, tack.

Min vecka blev ganska snurrig. I måndags hade jag som ny energi efter helgen och såg en del ändringar som behövde göras i Vita Tigerns storyline. I tisdags hände nåt extremt privat och omvälvande. I onsdags skrev jag lite grann men blev mest sittande i soffan och spelade patience på mobilen. Och så tog jag en minishoppingtur vid Mariaplan (se bild nedan). Igår skrev jag bra. Mest för kaffet jag drack (bra grej!) och för ett jobberbjudande som jag får besked på i början av oktober (håll tummarna, lät skitbra!!!). Idag slutade jag på sidan 89 av 247. 158 sidor kvar att arbeta om. Sen har jag ett nytt råmanus klart att skicka in, kanske med ett avtal som följd!

Jag tycker att boken blir mycket bättre. Just för att jag lyssnar på förlagets tankar kring språk och ton. Avalon har hela tiden varit en underbar tjej i mina ögon men nu välkomnas läsaren in, så att alla kan se och tycka om henne. Storyn blir tajtare, världen skarpare, karaktärerna spritt levande. Vi får se om jag har rätt. Det känns som att jag har rätt.

Nu tar jag helg. Kalasmiddag i morgon och Liseberg på söndag. BAZINGA!
Vi hörs igen på måndag. Då blire boklottning!

Kommentarer

Skriviver sa…
Vad kul att det känns så bra med omskrivningen, och spännande att det händer så mycket! Och ja, visst är det härligt när det blir lite prat på bloggen :) En helt annan sak att skriva för synliga människor, än för osynliga.

Och sjukt fint att hon heter Avalon. Typ kanske det finaste namnet i världshistorien?
Christin sa…
Det är en spännande tid jag lever i. Du ska bara veta.
Och jättekul att jag börjat "träffa" några av er som läser här inne (ungefär 80 personer per dag). Linda heter du, väl?

Och jag är suuupernöjd med Avalons namn och utseende och sätt. Hon är verkligen kavat! Och en framtidstjej av rang :D namnet "kom till mig" vid lite olika tillfällen. Sen fäste det.
Skriviver sa…
Japp, Linda heter jag ju. Ibland undertecknar jag med Linda, men ibland glömmer jag bort det ;)
/Linda