Kärleken, den kärleken

Igår var min första "mässdag", fast jag bara tog mig till lobbybaren vid namn West Coast. Sen stack jag igen. Any how! På väg ner till centrum passerade jag SF-bokhandeln för att Siri Pettersen satt där och kluddade vackra fågeltecken i sin bok nummer två, Röta. Vi fick oss en god pratstund. Och jag velade mellan att presentera mig som "Christin Ljungqvist, svensk författare" eller bara "Christin Ljungqvist, vi känner varandra lite på Instagram". Det blev det andra. Sen kom det ändå fram att jag är författare varpå Siri utbrast: "Varför sa du inte det?!". Så jag ska nog lägga av med den där ödmjuka försiktigheten. Och klampa på lite mer.
Siri var väldigt hjärtlig. Jag tycker om!
Och jag älskar hennes böcker. Världen behöver dem. NI behöver dem: LÄS!



Efter SF tog jag en Bulldog-öl med min agent, Ylva Ericson Dufva, i mässans lobbybar, West Coast. Vi snackade ikapp oss lite. Och när jag skulle ut till taxi-bilarna för att möta upp med mitt förlag, Gilla Böcker/Lilla Piratförlaget, fick jag träffa resten av agenturen, Brandt New Agency, i all hast. Det blir ett längre möte på lördag. Men himla roligt!

Utanför mässan sprang jag på Lina Arvidsson och Marta Söderberg i rökrutan. "MEN TJEJER", sa jag. Så började fnisskvällen på allvar. Vi knödde ihop oss i taxibilar, alla trettio från de båda förlagen som nu ska bli ett, och begav oss till Hagabions restaurangdel. Jag hamnade bredvid Klara Bjelkenäs, redaktör på Gilla Böcker och en väldigt, väldigt härlig person. Vi hade roligt:



Bredvid mig satt min vapendragare, Marta Söderberg, och en ny bekantskap, Martin Jern.



Från Hagabion till ett obligatoriskt besök på Park. Där fick jag träffa Lars Wilderäng IRL för första gången. Vi hann dock inte prata särskilt.

Och min punchline: SÅ. MYCKET. KÄRLEK. Alla dessa människor, alla dessa möten, allt detta värde ... det går inte att mäta. Oh, I wish it could be mässa everyday. Idag är jag som en självlysande mask. Det blir nog bra skriv av det.

Senare idag ska jag planera ihop min mäss-lördag. Som jag tidigare nämnt har jag tyvärr inga scenpunkter i år, men jag kommer röra mig en hel del på golvet och vid vissa montrar vid vissa tider. Ser ni mig går det alldeles utmärkt att komma fram, presentera sig och få en signering. Jag är jättejättetrevlig. Och jag blir väldigt glad.

Hej och hå!

Kommentarer

Anna W sa…
Det låter verkligen som en rolig och minst sagt händelserik dag du hade! Hoppas du får en fortsatt trevlig mässa :)
Christin sa…
En fantastisk dag! Skulle jag säga :) är du själv på mässan?
Anna W sa…
Nej, tyvärr inte. Jag sitter måååååånga mil därifrån och roar mig med jobbsaker istället. Och försöker föreställa mig hur en SF-bokhandel kan tänkas se ut! Haha. (Amaaaazziiiing?!?) Måste nog ta och leta upp den nästa gång jag är i Gbg.
Christin sa…
Ja, just det: SF-bokhandeln finns väl bara i typ Göteborg och Malmö? Det är himla trist. Dessa bokhandlar är underbart nördiga :) den i Malmö har en jättefigur ur StarWars, har jag för mig. Och vår i Göteborg är två våningar. Hissen man åker låter som den i Dr Who har jag för mig ...
Skriviver sa…
Åh, Siri! Vilken LYX! Jag tillbringade nästan en timme i Hedengrens bokhandel här i Stockholm igår, och gick runt och småkikade lite efter Röta - fast jag egentligen visste att den inte kommit än - och jag gjorde samma sak i sci-fi-bokhandeln förra veckan. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, och snart kommer den ju!

Låter som om du har det rent fantastiskt. Hoppas resten av helgen fortsätter i samma anda! (Skulle otroligt gärna velat vara där förstås, men familjelivet tillät inte riktigt så mycket bortavaro, så det får bli nästa år.)
Christin sa…
Visst vettu! :) Siri! Det blev en perfekt start på min kväll igår.

Och nästa år måste du komma - det är då jag förmodligen släpper nytt and it's gonna be fecking amazeballs!!
Oj! Det var ingen dålig bok du skrivit! Själv kommer jag ut med min andra bok i höst. Tanken är före jul. ;)
Jobbar på nu för att den ska bli färdig. ;)
Christin sa…
Vilken bok tänkte du på? :)