Lördag & söndag "på" bokmässan

Lördagen blev lika fin som torsdagen för mig. Jag hade ett seriöst mäss-schema, jag hade en planerad outfit, jag missade mina amuletter och min power-parfym men ÄNDÅ! Det gick hur bra som helst!
Klockan 12 träffade jag min agentur, Brandt New Agency, i Rights Center. Det blev lite snurrigt att hitta dit. Jag har ju aldrig varit där förut. Det ligger på andra våningen och längst ut till vänster. Och mötet gick fint! Det var ett lära-känna-möte och lite visste-du-det-här-möte och berätta-om-ditt-skrivprojekt-möte.
Klockan 13:40 höll Siri Pettersen låda i B. Wahlströms monter. Jag köpte ännu ett ex av Röta, den här gången till en nybliven mamma-vän som går hemma med akut läsabstinens. Siri signerade glatt. Så passade jag på att ge henne en Kaninhjärta och en Fågelbarn. Vi får hoppas hon gillar! Och förstår svensk.



Efter det här hetsåt jag en smörgås på stående fot, tjingsade på Lars Wilderäng i Eksjö bokhandels monter och knödde mig vidare till Biblioteks- och Berättarscenen, där jag mötte Christine Lundberg.



Så intog Gilla Böcker scenen i en timme. Marta Söderberg, Lina Arvidsson och Jenny Jägerfeld var några som fick snabbprata om sina böcker och olika ämnen. Christine och jag fotograferade som tokar.

Härifrån ilade jag längsmed kanterna bort mot A-sektionen. På vägen mötte jag Andreas Åhs, som knegar på Göteborgs Folkuniversitet. Jag skakade han med Simon Stålenhag, Illustratören med stort I (ja, jag vill ha honom till omslagsmakare för kommande retro/gaspunksserie men vi får se vad förlaget säger, om vi kan komma överens, etc, osv), hälsade på Susanna Björnberg i SF-bokhandelns monter, snubblade över Hanna Noreus i Akademibokhandelns monter (god, glad kollega!) och klappade Jessica Schiefauers axel där hon just satt sig med sin son och en god bok bland barnens sittpuffar.
Sen gick jag hem, full av energi och solsken.

Söndagen höll Mats Strandberg låda på Göteborgs Stadsbibliotek (där jag för övrigt brukar sitta och skriva när jag väl tar mig ut härifrån). Jag och Denise lyssnade, och efteråt hälsade jag på honom och fick Färjan signerad. Han verkar så himla god. Man vill ju vara hans vän.



Så har jag redan plöjt ungefär hälften och sover sisådär men älskar det. Dessutom kollade jag in seminariet med honom, John Ajvide Lindqvist, Jenny Jägerfeld och Jenny Milewski på UR Play, Skräckens psykologi. Check it out! Himla intressant. 


Var ni på mässan i år? Hur hade ni det? 

Kommentarer

Vad härligt det låter! Jag hade en toppenmässa. Min trevligaste hittills som författare. Träffade många fina människor som jag tidigare bara "mött" på nätet. Förlag, författare, illustratörer och redaktörer. Jag har lite bättre självförtroende i författarrollen i år - därför blev det roligare!
Christin sa…
Jamen, precis! Samma här, fast jag inte är aktuell med nåt har jag landat i författarrollen och kan göra bättre ifrån mig. Det är en underbar känsla. Samhörighet, styrka, kärlek.
Kära Syster sa…
Jag var på mässan, stod i monter och hade det jättefint! Hann inte lokalisera dig i vimlet, men införskaffade äntligen din första bok hos Gilla. :)

/Anna
Christin sa…
Men va kul att du stor i monter! I egenskap som vad? Är du också författare? Och kul att du köpt Kaninhjärta!! Synd att jag inte fick signerat den åt dig. Men som du säger: det är ett vimmel där inne. Man ska vara glad att man tar sig in och ut!
Kära Syster sa…
Du får signera nästa, det får vi se till!:)
Nä jag är inte författare (än), jag stod i Vilse Förlags monter, som drivs av Hanna Höglund (också i Gbg). Alltigenom sjukt kul att träffa läsare eftersom de flesta är så väldigt unga!

/Anna