NaNoWriMo i Göteborg

Varje november borde vi som författar, oavsett om vi är publicerade eller inte, få ledigt från precis allt så att vi kan delta i NaNoWriMo. För jag har inte lyckats skriva mer än 1 300 ord. Och ska jag vinna behöver jag snitta på ungefär 1 800 ord per dag fram tills den sista i månaden, plus att förlaget väntar då, nånstans i december, tyst men ivrigt på att få läsa. Vilket jag så klart blir alldeles jätteglad för. Samtidigt som jag känner press.
Samtidigt som jag heller inte kommer att kunna sitta varje dag eftersom jag har ett nytt jobb. Det är på Mild Media i stan. Jag trivs alldeles jättemycket. Deras innergård ser ut såhär:



I alla fall. I morgon blir det att sitta på nåt bibliotek i Göteborg. Jag önskar att orden flödar ur mig i en tät, rasande ström. Jag önskar att sidorna fylls som av sig själva så att jag snart kan göra det jag gillar mest: REDIGERA! Så önskar jag att vi hittar ett lägenhetsbyte (vår trea till ett radhus/parhus i etage med gräsmatta och altan), att stressen ger sig och att en privat sak slår in.

Tvi tvi tvi, fingers crossed och så vidare. 

Kommentarer