När jag skriver

... har jag verkligen inte mycket att berätta. För jag gör ju inget, direkt. Jag bara sitter och trycker på tangenterna, sörplar kaffe, klurar i mitt inre. Och eftersom 2015 innehöll såna ofantliga mängder skrivtid har bloggen verkligen lidit torka. De flesta månader snittar på 15 inlägg, medan tidigare år har varit det gånger tre.

Io

Vi får hoppas att nästa år blir ett händelserikt år. Det känns så, faktiskt. Jag vet en grej som förhoppningsvis kommer hända som är jättejättestor, och jag lämnar dessutom in manus i början av året (jag vet, jag skjuter på det hela tiden, stackars förlag ...), vilket också kan bli stort. Dessutom tror jag att vi ska flytta. Vi försöker och försöker byta vår lya mot ett radhus nånstans i Kungsbacka-trakten, men det står ganska still just nu. Folk fokuserar på jul och nyår, vilket är förståeligt. Så det lossnar nog fram i vår.
Och så ska vi avyttra vårt sommarhus nere i söder och köpa nåt betydligt mindre och mer lättskött.
Men först och främst ska vi fira jul - en väldigt särskild jul.

God Jul och Gott Nytt År på er, så ses vi 2016! Och ta vara på varandra. Världen är lite knepig just nu.

Kommentarer