Från och med nu

... kommer det hända saker, både här och där. Såhär har jag tänkt:
  1. skriva klart Vita Tiger och lämna in
  2. göra bokslut
  3. fotograferas till reportage i Svensk Bokhandel
  4. starta podd
  5. släppa fler Att-inlägg allt eftersom, exempelvis "Att få ett manus antaget" och "Att göra ett manus till bok"
  6. berätta hemlis
Jag ska också skärpa läget här på bloggen. Jag ska bli en mer seriös bloggare. När manus blir klara tenderar jag att bubbla över av ord som plötsligt inte har nånstans att ta vägen, av pirr, nervositet och ivrig längtan, och då brukar bloggen vara ett perfekt tillhåll. Om ett par veckor, ungefär. Men jag smygbloggar några gånger i veckan, från och med nu. 

Kommentarer

Michaela sa…
Ser fram emot att-inlägg och podd! Vad kommer du att podda om? Själv startade jag lite huxflux en podd i slutet av året, hittills finns bara ett avsnitt, men nästa vecka kommer nästa! Projekt framgång heter podden, finns på SoundCloud och iTunes om du vill lyssna. :)
Christin sa…
Roligt att du gillar mina Att-inlägg! :) jag lägger ner rätt mycket energi på dem, så att de blir så exakta som möjligt ...

Men kul att du startat podd! Och ett riktigt bra namn, Projekt framgång. Jag har klurat på podd ett tag, så kom min man med en "snöboll" till mig i julklapp, ett slags klotrund mikrofon på litet stativ, och nu kan jag inte vela längre :)
Jag tänkte kalla podden B.O.K-podden, Berättelser och Kreativitet, utifrån min tanke att det finns berättelser i långt mycket mer än bara böcker. Jag känner musiker, isdansöser, egenföretagare inom olika branscher, och alla berättar de sin egen berättelse, sitt liv. Liksom det här med den kreativa processen; att den ser likadan ut oavsett vad du skapar. Jag och Johan Egerkrans från Broder Daniel jobbade ihop i en bokaffär i ett par år, och jag har aldrig kunnat snacka om kreativitet så gott som med honom, exempelvis.
Ja, mer om detta i ett eget inlägg, märker jag! :) jag funderar på att regga mig på Acast. Det känns ju som en djungel att ta sig in i, detta med poddar.
Michaela sa…
Podden låter jätteintressant, jag älskar också att få snacka kreativitet och framför allt processen. Det är konstigt lika inom olika branscher fastän man gör helt olika grejer. Det var lite från det som idén till Malins och min podd föddes. Vi kommer att snacka mycket målsättningar och karriär, men så klart kreativitet och processer och så vidare. Ska bli riktigt kul att se hur det utvecklas!

Vi försökte oss på Acast men fick svaret att de inte hade utrymme just nu, men du har antagligen ett försprång som kändis (om det nu är okej att jag räknar dig som det). :D Vi kör på SoundCloud än så länge, men få se vad som händer. Otroligt kul ska det garanterat bli! :)
Läsresan sa…
Hej! Har jag förstått det rätt att ditt manus är antaget och planeras att ges ut? Vet du när? Ser fram emot podden! :)
Christin sa…
Michaela - men oj, är det fullt på Acast? Nja, jag är väl semikänd :) ungefär som en halvt soltorkad tomat. Jag kan ju försöka spela ut det kortet om inte annat ... annars finns det ju, som du också visat, fler vägar att gå.

Läsresan - åh nej, manuset är inte klart, eller antaget, eller planerat att ges ut :) men jag lämnar väl in det till förlaget i slutet av januari, om allt vill sig väl. Så håll tummarna!
Och podden ser jag också fram emot :) ska bli kul att experimentera lite!
Skriviver sa…
Det låter ju galet bra det här!

Superkul att du ska starta en podd, jag älskar poddar men känner alltid att de kunde varit lite bättre, lite mer intressanta, lite mer riktade till just mig. Och nu får jag SKYHÖGA förväntningar på din podd ;)

(no pressure...)

/Linda
Christin sa…
Linda - aj aj, skyhöga?! :) haha ... jag tar tag i detta när manuset blivit inlämnat, så får vi se vem som blir mitt första offer. Tror jag kanske börjar med ett avsnitt med bara mig, där jag myntar formen lite. Sen ska jag bjuda in en snackekompis och köra mer av ett samtal.
Och så ska jag lära mig micken.
Och så ska jag lära mig inspelningsprogrammet.
Och så ska jag hitta publiceringsställen.
Så ... det blir att ta tag i, som sagt :)
Just do it. Podden ser vi fram emot! Har du lyssnat på Elizabeth Gilberts podd? Någonting liknande på svenska.. tummen upp!