Mitt 2016

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut? 
Det kan man säga: jag födde ett barn. Och jag var gravid så klart! Och jag blev mamma, vilket jag fortfarande blir varje dag - det är en ständig utveckling. 


På Varbergs BB, nån timme efteråt.

Genomdrev du någon stor förändring?

Det kan man också säga ... heh. Innan Rut föddes genomdrev jag massor, massor av förändringar hemmavid som nog chockade min man till en början. Men som nu, när hon är född, makes sense. För nu hinner vi inget. Just så som jag hade på känn. INGET. Ändå himla mysigt, detta att sätta livet på paus och bara vara.
Sen sålde vi sommarstugan också. Det var bitterljuvt - så många minnen, men så stort ansvar som togs från våra axlar. Hade varit en enorm stress att behöva sörja för underhåll, gräsklippning och den ekonomiska biten nu! (!!!) 


Vårt sovrum, som nu är Ruts rum, under förändring!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, men jag och Kristoffer!

Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?

14 juli. Hemskt mycket Rut här, men hon har liksom blivit min verklighet ...
 

Dog någon som stod dig nära?
Ja. Min mans farfar, Börje.

Vilka länder besökte du?

Nä. Så är det med liten bebis. Bara ... nä 👶

Bästa köpet?
Bärsjalen. BÄRSJALEN!



Nere i Mellbystrand - vi lånade svärmors hus när de var bortresta. Enormt tuff vecka! Rut tyckte inte om att sova nån annanstans än hemma, så hon sov på oss. Som i början. Vi, som tänkt oss semester 👪

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Rut, och att Vita Tigern ska bli utgiven!

Saknar du något från år 2016 som du vill ha år 2017?

HUS!!!

Vad önskar du att du gjort mer?
Sovit. Men lycka till på den fronten ...

Vad önskar du att du gjort mindre?
Gråtit.

Favoritprogram på TV?
Marcella, Westworld, Outlander.

Bästa boken du läste i år? 

Läste? Bok? I år?! 👀

Största musikaliska upptäckten?

Soundtracket till Outlander, skotsk säckpipa liksom.

Vad var din största framgång på jobbet 2016?
Att jag fick Vita Tigern antagen!



Februari i år, jag följde med Kristoffer till Stockholm och passade då på att skriva kontrakt med förlaget - Gilla Böcker/Lilla Piratförlaget

Din största framgång på det privata planet?
Att jag blev mamma. Till och med en bra mamma som orkar mycket, busar och tar hand om. Det är inte lätt! Men jag klarar det!!

Största misstaget?

Oj ... inga stora misstag, men en radda små. Som ett blogginlägg jag ångrar, eller några nybörjarmisstag som förälder. 


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ja, och ja. 😀😆😭 

Vad spenderade du mest pengar på?
Rut (!).

Något du önskade dig och fick?

Rut.



Sen juli i år ser mina dagar för det mesta ut såhär - ganska lugna. Väldigt lugna. Extremt mysiga.

Något du önskade dig och inte fick?
En bebis som sover under dagarna, så att jag kan få utlopp för mitt skriv.

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?

Sjöngs för på sängen av make och dotter, masserades på Naprapatkliniken, sen åt vi hemmamiddag när lillan lagt sig, och drack prosecco.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

HUS!!!

Vad fick dig att må bra?

Moderliga framgångar och sömn.

Vem saknade du?
Kristoffer, fast han satt i samma rum ...


Kompismiddag hemma hos oss en vecka innan Rut föddes.

De bästa nya människorna du träffade?

Rut. Ja, det är nog bara hon (eller glömmer jag nån ny människa nu?!).

Mest stolt över?

Rut, mig och Kristoffer. Och Vita Tigern.




Högsta önskan just nu?
HUS!!!
Och att jag, min familj och alla jag känner ska leva långa, goda liv med hälsan i behåll.

Och att det ska bli fred på jorden.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

Släppa en sjuhelvetes bok, bli vida känd, tjäna bra författarpengar, börja skriva på heltid + pensionsspara, köpa HUS!!!

Bildresultat för hus glasveranda
Vårt framtida hus - om jag får bestämma.

Kommentarer