Anta utmaningen!

Grejen med läsutmaningar är att de faktiskt hjälper - de kickar igång läsningen, därmed också lässuget. Ju mer man läser desto mer vill man läsa, liksom. Bra då att ha en käck lista →

Dessvärre är ju januari snart slut, ska man hinna läsa en röd bok innan dess får man ligga i. Eller så kör man en tunn poesibok i februari samtidigt som man läser ikapp sig? Hur som helst, jag kan varmt rekommendera den röda boken Maresi av Maria Turtschaninoff, och min kommande bok, Vita Tigern, som går att läsa som punkt Mars, Oktober eller November. Kanske också December, om man gillade den vill säga. 

Tips är också att gå med i gruppen Barn- och ungdomsboksutmaning för läspepp och lästips!
Själv läser jag Elin Boardys nästa, Tiden är inte än, så snart jag får några minuter fria. En av fördelarna med att känna författare lite halvprivat sådär. Jag har den på datorn och brukar sitta en stund i sängen innan sömn, läsa några sidor och nästan längta ihjäl mig efter att få skriva själv. Elins texter hör till dem som drabbar mig särskilt svårt, hon skriver så jäkla vackert! Jag kan inte annat än bli inspirerad. 

Kommentarer