Genomläsning och slappa sköldpaddor

Jag har spenderat dagen med en rejäl genomläsning av Vita Tigern. Maken har haft en pappa-dotter-dag, jag en författar-bookofmylife-dag: jag utbrast lite lagom hybrisaktigt att det är en jäkligt bra bok jag skrivit! (!!!) Lite pinsamt att behöva erkänna ... men nu är det ute! And off my chest! Fan, vilken bok jag skrivit! Vilken boook! ✏📃📙🌟
Sen fyllde jag visst fyra sidor med punkter på saker att ändra, stryka, lägga till. Men boken närmar sig yttersta perfektion. Och sättning, då man gör om manuset till boksidor och korrläser en sista gång, så att inte nåt ord hamnat snett. Därtill ska baksidestext och nytt författarfoto fixas, det blir att jag träffar Ola Kjelbye nu i januari. Och sen skickas hela klabbet till tryck.
Så. Sjukt. NÄRA!!!!!!!
Inför fotograferingen letar jag ny vårjacka som jag tänker ska vara lite gaspunkig. Passar därför på att tipsa om:

etsy.com

Freaking heaven för god jakt efter saker som är inte mainstream.
Tänkte också passa på att tipsa alla småbarnsföräldrar som inte prövat, eller fått sina barn till att somna själv i egen säng:

Tranquil Turtle!!



Vi la Rut förrförra natten med sköldpaddan på för första gången, hon somnade utan större protester efter en halvtimme. Igår somnade hon efter tio minuter! Idag sjabblade vi lite med rutinerna + badade henne alltför sent på dagen, vilket brukar göra henne stissig, så att det tog ungefär fyrtio minuter. Men att det överhuvudtaget går! Är helt makalöst! Var rädd att hon skulle skrika och bli ledsen, inte riktigt min kopp te att låta henne ligga kvar då. Vattenblänket i taket och den mysiga musiken kändes därför som en treat att ge henne istället för våra famnar och ledbrutna ryggar. Liksom, nåt skulle hon få, inte bara överges i ett mörkt rum. Och det fungerar verkligen. Till och med på oss. Jag kan längta efter att slå på paddan, lägga mig på hennes golv och stirra upp i taket! Det känns som att vila på botten av en pool, guppa runt i lagom varmt vatten. Vilken jäkla grej - jag som annars tycker sådär om allt som går att köpa till ett barn idag, liksom att det lätt blir för mycket prylar. Men den här ... rekommenderas 🐢

Kommentarer