DN recenserar!!!


Jag tackar och bockar ödmjukast inför Dagens Nyheter idag, som bemödar sig med att läsa ung litteratur ingående, med djup förståelse, och analyserar texten över en hel jädra sida. Ni är ett föredöme för andra tidningar. Sluta aldrig ❤️

Här kan man läsa recensionen i sin helhet.

Jag är extra glad för att de valde bilden med mig i glasögon (!), så himla oväntat av media, och att recensenten Steven Ekholm så exakt ser precis allt jag vill få fram, som att min dystopi inte bara är elände utan supergrön - att jorden räddats. Att det är vi människor som fortfarande och alltid kommer att vara problemet eftersom vi är så många, vill så olika. Vi är ett olösligt problem. Men vi kan skapa balans mellan oss och marken vi står på. Vi snavar vid balansen varje dag.

"Problemet som Christin Ljungqvist framförallt lyfter fram på ett starkt sätt är dock den nationalistiska och isolationistiska politiken och vad den gör med människor. Och vår medmänsklighet. Här ligger den verkliga politiska glöden."

Kommentarer