Nedräkning


Idag är det fem dagar kvar tills jag tar ett hiskeligt tidigt tåg från Göteborgs centralstation och far tvärs över landet medelst tung väska (fylld av tigrar), färdglasögon (steampunk-goggles) och fjärilar i magen - jag ska på årets Swecon - Kontur 2017 - min allra första fantasykongress nånsin! Jag kan inget, vet inget, känner ingen. Jag har aldrig varit i Uppsala förut. Jag har bara ungefärlig koll på var hotell Clarion Gillet ligger, där kongressen ska ta plats, tack vare Google Maps. Kanske skulle jag ha gått inkognito första gången och rekat lite? Jo, jag vet - kongressen flyttar på sig från stad till stad och är aldrig på samma ställe, jag menar rent generellt. Fast tålmodig har jag aldrig varit. Äh, tänkte jag, och skaffade mig tre programpunkter istället:

⧫ 27 maj kl. 13:00-13:45, Att skriva SF och fantasy för barn och unga
⧫ 27 maj kl. 17:00-17:45, Environmentalism in speculative fiction
⧫ 28 maj kl. 10:00-10:45, Steampunk och alternativhistoria

Det finns trots allt en sak jag kan riktigt bra, och det är mitt gröna, gaspunkiga universum. Som alla är välkomna till! 🌱🌳🌼 Jag ställer mig ödmjuk inför alla nördars kunnighet beträffande allting annat, och bidrar med en snokande tonåring, ett mystiskt hotell, en stad de flesta av oss känner totalt förändrad och bakom elstängsel. Och så bidrar jag med luftskepp, svävare, mer bekanta saker. Det här ska bli så spännande! Så härligt! JAG SKA FÅ SOVA PÅ HOTELL! SOVA!! PÅ HOTELL!!! OCH PRATA OM SKRIVANDE, RESEARCH, VITA TIGERN, SUBGENRER, MIN GRÖNA GASPUNK OCH SÅ!!!!!!!
Ah ... nu känner jag livet i mig.

Jag kommer ha med mig ett antal ex. av Vita Tigern till försäljning, det är bara att säga till. Boken kostar 150 SEK och jag tar helst bara kort.

Kommentarer