Vecka 20: DN, bokkoll och svenssonsvensson-liv

Bergochdalbanevecka! I lördags recenserade Dagens Nyheter, i söndags blev jag intervjuad hos bokkoll.se samt strövade på Frölunda Torg med Denise, i måndags klippte jag naglarna på Rut. Från helt storartade saker till små och fina, med andra ord.

⧫ Måndag
Eller ja, i måndags kom visserligen ett "artistavtal" från Stadsbiblioteket i Göteborg, det blir en grej för mig där i höst. Annars gjorde vi som vi alltid gör, Rut och jag: vi äter frukost, Rut sover förmiddag, vi äter lunch, vi går ut och går, vi går hem och äter lite till. Sen kommer Kristoffer från jobbet. Och däremellan nästankryps det och jagas lite katter.

⧫Tisdag
Det var dimmigt, det regnade. Vi hade tänkt gå till Öppna förskolan men den höll stängd. Så vi tog en promenad och lät tankarna vandra.


⧫Onsdag
Kristoffer "jobbade hemifrån" med sin firma FondKalle, så jag passade på att klippa mig kl. 11 på Fritzis Hair Parlour - en sann retrostudio! Där klipps klassiska frisyrer, som den här:

Bildresultat för fritzis hair parlour

Vid 15:15 hämtade Lotten mig, min absolut äldsta vän (vi har känt varann sen vi var typ 8 år), så klippte hon sig på samma ställe. Sen kastade vi i oss pizza i sann småbarnsmamma-anda, snabbpratade igenom alla issuers vi har för stunden och åkte hem igen.

⧫Torsdag
Jättejättevarmt! Hur klär man egentligen ett barn med 25 grader i skuggan? Rut och jag gick till Öppna förskolan mitt på dagen, sen satt vi på filt på gården. Rut tyckte väl sådär om den starka solen medan hon älskade gräset, att slita loss det, smaka och så. Och jag fick en massa nostalgiska gravidkänslor - det var såhär det var innan hon föddes, snart är hon 1 år.


⧫Fredag
Städdag! Frustrerad tandsprickning! Allt som går ner är välling, inte ens godaste fruktpurén funkar. Stackars, arma lilla. Stackars, arma föräldrar. Vi är alla mycket trötta nu. Det sovs lite, det äts lite, det värks och gnags. Därtill börjar jag bli nervös, också. En vecka kvar till Swecon. En vecka, sen smäller det! 🎉

Kommentarer