Från ett stormpiskat Göteborg

Eller är det orkan? Jag är inte särskilt påläst när det gäller vad tidningarna skriver, jag är med väder som med det mesta; jag märker vad det blir. Vinden går i vart fall tvärs genom huset, den liksom pressar sig genom fönsterventilerna vare sig de är öppna eller stängda.

Idag är en morgonrocksdag! Jag travar runt här hemma i nattlinne och morgonrock och raggsockor, gör lite research för tredje manus, skriver, tittar på måsarna och duvorna när de försöker flyga i stormorkanen där ute, kikar fundersamt på papperna som kom från Skatteverket (och ser att jag ska börja betala skatt för mitt författarskap först i februari) och tänkte boka biljetter till Tinker Tailor Soldier Spy. Någon som sett den? Tror det kan vara finfin.

I dagarna tänkte jag sola solarium (jag är så blek!) inför fotograferingen, fika med brudarna, äta middag med svärfar och, som sagt, gå på bio, allt detta i väntan på nästa halva av Kaninhjärta. There's so much to be done.

Och utöver det vanliga livet, dit ju författandet faktiskt har börjat höra, planeras någonting större. Som det verkar har jag och Kristoffer satt vårt datum, så att säga, till 22 september. Om ni förstår vad jag menar? Det blir dessutom på ett slott, precis som jag alltid har önskat mig, och mamma ska följa med och leta klänning. Alla delar, både planerandet och den stundande festen, får det att ömma på alla möjliga ställen i bröstet för det är just vad vi alla behöver nu; någonting fint att ta fasta på, någonting ljust.

Kommentarer

Lovable sa…
Grattis till ditt stundande bröllop! Nu kära Christin får jag verkligen bjuda in dig till min blogg, som till hälften ägnas åt brudklänningar! Här hittar du inspiration bland alla sorters klänningar! Som den brudmode-beroende person jag är vore jag bara glad att få hjälpa till om det är något särskilt du letar efter eller funderar kring. Kram!
Christin sa…
Tack! :) det ska bli så roligt!
Ja, jag letar faktiskt efter något speciellt! Vill/kan du hjälpa mig vore jag så klart jättetacksam! :) här har du en länk: http://www.poshgirlvintage.com/1950s-tea-length-lace-wedding-dress-p-982.html

Precis en sådan letar jag efter, gärna en ny (behöver alltså inte vara vingate). Det viktiga är modellen som sådan, kort, vid kjol, tyll och spets, och gärna lite ärm på den. Vad tror du, kan du hitta något sådant? Jag har letat en hel del utan att lyckas, men skulle liksom vilja köpa en klänning åtminstone inom Europa, så jag slipper tullavgifter etc.
Lovable sa…
Så flott! Filmstjärne-elegans a la 50-tal...Nobelt! Låt mig spana runt denna veckan så ska jag se vad jag får fram. Jag vet inte hur mycket du vill betala för din brudklänning så jag kikar på lite olika varianter. Vad kul! Hörs snart igen.. Kram!
Christin sa…
Tack så mycket för hjälpen! :) jag och min mor ska kolla brudklänning den 20e, förmodligen. Vi kan ju se vad vi alla hittar, helt enkelt.
Lovable sa…
Har mailat dig bilder av en riktigt vacker brudklänning.... :-)
Lovable sa…
Nu finns ytterligare vintage-idéer på Lovable!Kram!